2000080515 |
Curs de formació inicial per a l'exercici de la funció directiva i el lideratge pedagògic (1) |
2023-2024 |
Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
14/2/2024 - 28/6/2024 (120 hores) de 11:00h a h |
|
Coordinador/a S.Educatius ST Barcelonès |
|
Passeig de la Zona Franca, 46, 2a planta (Barcelona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Subdirecció general de la Funció Directiva i Lideratge Pedagògic
|
| |
|
Seu: Escola Serra de Marina (C/de Mossèn Camil Rosell, 96). Santa Coloma de Gramenet. |
| |
Tipus activitat |
DIN1 Curs de formació inicial per a l'exercici de la funció directiva i el lideratge pedagògic (1)
|
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
És un curs de modalitat presencial amb alguna sessió telemàtica, organitzat en dues fases: la primera de 120 hores (de febrer a juny) proporciona l'acreditació i la segona de 90 hores (de setembre a novembre) pot donar el mèrit.
El curs es durà a terme durant els mesos de febrer a juny. Els dies de la setmana en què es realitzarà seran dimecres, dijous i divendres.
L'horari de les sessions de dijous i divendres (presencials) seran de 18 a 21h i les de dimecres (telemàtiques) de 17 a 18h 30.
La formació de directores i directors en competències, capacitats i habilitats directives per al desenvolupament de les funcions i responsabilitats és una decisió estratègica de cabdal importància.
El Departament desenvolupa un nou model formatiu de qualitat de caràcter holístic, transversal i competencial, tutoritzat per direccions en exercici i on també intervenen altres professionals que aportaran el seu grau d’expertesa. Amb aquesta formació volem aconseguir unes direccions al servei de la ciutadania, compromesa amb l’aprenentatge de l’alumnat i amb la millora dels seus resultats amb un lideratge distribuït, una visió transformadora i de futur dins del marc de l'autonomia de centre.
|
| |
Objectius |
En finalitzar el curs, els docents que el superin han de ser capaços de:
1.Aplicar el model directiu que es deriva de la LEC; dels Decrets de Direcció, Autonomia, Provisió de llocs de treball i Inclusió així com de les polítiques educatives del Departament d’Educació.
2.Impulsar la transformació del centre vers la pedagogia competencial exercint un lideratge pedagògic distribuït, orientat a la millora contínua i que impulsi la participació activa del professorat i de la comunitat educativa.
3.Promoure la vinculació del centre educatiu amb les famílies i l’entorn. Facilitar accions per enfortir els vincles amb els diferents agents de la comunitat educativa.
4.Gestionar el centre, com a servei públic inclusiu i de qualitat orientat a l’èxit educatiu en l’àmbit acadèmic, social i personal de tot l’alumnat.
5.Utilitzar l’avaluació, interna i externa, per prendre decisions orientades a la millora, com estratègia bàsica de retiment de comptes i com a expressió de transparència davant de la comunitat educativa.
6.Entendre i valorar la importància de les xarxes educatives com a recurs per compartir bones pràctiques i com a referent formatiu d’aprenentatge entre iguals.
|
| |
Continguts |
Unitat 1: Il·lusió, lideratge des de la mirada interior JO
Unitat 2: Creativitat, aprenentatges des de la mirada inclusiva AULA
Unitat 3: Autonomia, Transformació des de la mirada col·lectiva CENTRE
Unitat 4: Compromís, projecte des de la mirada institucional SISTEMA EDUCATIU
Unitat 5: Transparència, avaluació des de la mirada d'equitat RETIMENT DE COMPTES
|
| |
Formador/a |
Enric Bosch, Montse Alsina
|
| |
Avaluació |
Avaluació competencial
A cada unitat didàctica hi ha activitats d’autoavaluació, de coavaluació i avaluació grupal. Les dinàmiques de treball portades a terme pel formador impliquen retroaccions contínues entre els participants per afavorir l’aprenentatge entre iguals. En totes les unitats didàctiques s’utilitza una rúbrica per facilitar aquesta avaluació.
Tasques objecte de qualificació:
a) Les establertes en cada unitat didàctica (individuals i de grup).
b) El projecte de direcció, contextualitzat, del centre on treballa o on es presentarà. Cal lliurar un Projecte de Direcció que ha de ser sobre un centre concret, inèdit i individual.
Ponderació de les dues parts del curs:
Primera part: 70%
Segona part: 30%
Obtenció de mèrits per al concurs:
Cal superar les dues parts per obtenir mèrits per al concurs. Si s’assoleix una mitjana superior a 7, s’aconsegueix puntuació addicional per al barem del concurs.
|
| |
Requisits de certificació |
Condicions per superar el curs:
•Acreditar una assistència mínima del 80% de les sessions presencials del curs.
•Realitzar totes les activitats (individuals i en grup, presencials i no presencials) establertes.
•Superar l’avaluació de cada unitat didàctica amb una qualificació mínima de 5 i del projecte de direcció.
•Presentar totes les tasques amb els requeriments formals i en els terminis establerts.
|
| |
Persones destinatàries |
Aquest programa de formació va dirigit a funcionaris docents que tinguin una antiguitat d’almenys tres anys com a funcionari/a de carrera en la funció pública docent en el moment de fer la inscripció.
|
| |
E-mail |
funciodirectivacentres.educacio@gencat.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
14/02/2024 |
1000 |
1100 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
|
Sessió 3 |
- |
- |
- |
|
Sessió 4 |
- |
- |
- |
|
Sessió 5 |
- |
- |
- |
|
Sessió 6 |
- |
- |
- |
|
Sessió 7 |
- |
- |
- |
|
Sessió 8 |
- |
- |
- |
|
Sessió 9 |
- |
- |
- |
|
Sessió 10 |
- |
- |
- |
|
Sessió 11 |
- |
- |
- |
|
Sessió 12 |
- |
- |
- |
|
Sessió 13 |
- |
- |
- |
|
Sessió 14 |
- |
- |
- |
|
Sessió 15 |
- |
- |
- |
|
Sessió 16 |
- |
- |
- |
|
Sessió 17 |
- |
- |
- |
|
Sessió 18 |
- |
- |
- |
|
Sessió 19 |
- |
- |
- |
|
Sessió 20 |
- |
- |
- |
|
Sessió 21 |
- |
- |
- |
|
Sessió 22 |
- |
- |
- |
|
Sessió 23 |
- |
- |
- |
|
Sessió 24 |
- |
- |
- |
|
Sessió 25 |
- |
- |
- |
|
Sessió 26 |
- |
- |
- |
|
Sessió 27 |
- |
- |
- |
|
Sessió 28 |
- |
- |
- |
|
Sessió 29 |
- |
- |
- |
|
Sessió 30 |
- |
- |
- |
|
Sessió 31 |
- |
- |
- |
|
Sessió 32 |
- |
- |
- |
|
Sessió 33 |
divendres |
28/06/2024 |
1000 |
1100 |
|
| |